U ontvangt een nota van Famed


Waarom ontvang ik een nota van Famed?
In onze praktijk houden wij ons graag uitsluitend bezig met tandheelkundige zorg op maat. Al onze aandacht gaat uit naar u. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed. Als specialist in het administreren, factureren en innen van declaraties neemt Famed ons de tijdrovende zorg over de financiële administratie uit handen. Zo houden wij meer tijd over voor u!

Wat betekent dit voor u?
U ontvangt uw nota van Famed, dit gebeurt zowel digitaal als op papier (lees hieronder meer). Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen, lees hier meer over de betalingsvoorwaarden van Famed. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te betalen? U kunt op Famed.nl kosteloos uitstel van betaling aanvragen, of een aanvraag voor betaling in termijnen indienen.

Ontvangst en betaling van uw nota
U ontvangt de nota van Famed op het adres dat u bij ons heeft doorgegeven. U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL, internetbankieren of met de aangehechte acceptgirokaart. Vermeld bij uw betaling altijd het notanummer (dit is gelijk uw betalingskenmerk).

Alles online snel en gemakkelijk regelen
Op famed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de status van uw nota controleren of uw nota betalen. Ook kunt u hier kosteloos uitstel van betaling aanvragen, of een aanvraag voor betaling in termijnen indienen. Wilt u uw adres wijzigen? Geef dit dan door aan de assistente, dan zorgen wij dat uw adres goed in de systemen van Famed terecht komt.

Heeft u vragen over uw ontvangen nota?
Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de websites van Famed. U kunt uiteraard ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.
Veelgestelde vragen en antwoorden
Famed.nl
Contactformulier
• 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)

Privacy
Uw nota bevat privacygevoelige gegevens. Om er zeker van te zijn dat alleen u de nota kunt inzien, wordt er bij de digitale nota altijd een extra controle (sms-verificatie) uitgevoerd alvorens u de nota kunt downloaden. Bij het ontvangen van een papieren nota vragen wij u nadrukkelijk de juistheid van uw adresgegevens bij ons te controleren. U blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juistheid van uw gegevens.

Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij, uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacybeleid van Famed kunt u vinden op famed.nl.